Sök:

Sökresultat:

11835 Uppsatser om Suzuki education. Suzuki method - Sida 1 av 789

Vuxna suzukibarn talar ut - En studie om konsekvenserna av Suzukimetoden i fem vuxnas liv

Title: Adults who have been suzuki children speak out - A study of the consequences of the Suzuki method in five adults' lives. This study deals with a quite unexplored field: the consequences that the Suzuki method, that among other things is based on learning by listening and early beginning, can have on a child's life. This can be useful for those generally interested, for Suzuki teachers and even for those who are critical to the Suzuki method and have asked for more research about it. I have performed interviews with five adults who have all grown up with the Suzuki method of learning in Sweden. Based on their answers I have also analysed their experiences in relation to Suzuki's view on child development, the thirteen basic principles of the Suzuki method, Howard Gardner's opinion on the Suzuki method and previous research in Sweden.

Mattesmedjan : Lösningen för elever med matematiksvårigheter?

AbstractThe purpose of my study is to compare Sten Rydhs wiew of learning disabilities in mathematics and his education with current literature and research. I want to explore whether the education of ?Mattesmedjan?*, influenced by the Suzuki method, can be the solution for the students with maths problems. ?Mattesmedjan? is a privately-owned school of maths.

Suzukimetoden : Några elevröster

Denna uppsats handlar om Suzukimetoden. Syftet med arbetet är att beskriva metoden med dess styrkor och svagheter samt att få förståelse för hur tidigare suzukielever ser på sin tid som suzukielev. Den teoretiska bakgrunden utgörs av Lev Vygotskijs och Howard Gardners teorier. Utöver litteraturstudier har jag genomfört kvalitativa intervjuer med sex ungdomar/vuxna som tidigare varit suzukielever. De valde alla att sluta spela när de kom upp i tonåren. Det är deras berättelser som är studiens empiri. Resultatet visar att personerna anser att suzukitiden betytt mycket positivt för dem.

Föräldrarollens betydelse när ett barn lär sig spela ett musikinstrument

Det här examensarbetet behandlar Suzukipedagogiken och barns upplevelser av föräldrars aktiva stöd och engagemang när deras barn lär sig spela ett musikinstrument. Undervisningsmetoden bygger på interaktionen mellan elev, förälder och lärare, vilket utgör Suzukipedagogikens hörnstenar. För examensarbetets utförande valde jag ut fyra informanter, utifrån kriteriet att de skulle ha haft minst en förälder som utövar musik som amatör eller professionellt. Vidare skulle två informanter ha undervisats på ett sätt med anknytning till Suzukipedagogiken, och de andra två skulle ha undervistats inom ramen för traditionell instrumentalundervisning. Motiveringen till urvalet var att därmed kunna jämföra informanterna mot deras olika bakgrunder av undervisningsmetoder.

TAK-mätning slipmaskiner

Idag är Suzuki Garphyttan AB (SG) en del av Suzuki Metal Industry Group vilket är ett Japanskt företag. SG är världsledande inom tillverkningen av avancerad fjädertråd som används till olika fordonsapplikationer. Kärnverksamheten hos SG är tillverkning och försäljning av ventilfjädertråd, plattråd och profiltråd, oljehärdad tråd, rostfri fjädertråd samt fjädrar. SG har tillverkning av bland annat ventilfjädrar till lastbilar i Fjäderfabriken som är beläget inom fabriksområdet i Garphyttan. Fjäderfabriken genomför ett förbättringsarbete med avsikt att lägga om sin funktionella produktion till linjeproduktion.

Hur arbetar violinpedagoger med notläsningslärande? - En kvalitativ intervjustudie om fenomenet notläsning

Title: How do violin teachers work with music reading? - A qualitative interview study on the phenomena music reading. The purpose of this essay is to investigate how five violin teachers in mixed ages and from different backgrounds teach music reading to their students. The paper is based on semi structured interviews. The result shows that there are as many methods as respondents, but you can find three major methods and that a majority of the teachers thinks that one should teach violin to beginners without reading music.

Raka rör och böjda munstycken: en undersökning av suzukiundervisning på flöjt

Den här uppsatsen handlar om tvärflöjtsundervisning inom suzukimetoden och om de barn som deltar i den. Det är en fallstudie som beskriver elevernas, föräldrarnas och lärarnas uppfattning om suzukimetoden och min tolkning av undervisningen som jag har observerat. Jag har genomfört min undersökning på en suzukiskola i Sverige där jag har intervjuat 8 flöjtelever och den ena av deras föräldrar samt deras två lärare. I resultatet beskriver jag föräldrarnas situation utifrån yrke och musikintresse. I undersökningen framkommer att suzukimetoden upplevs som mycket positiv av dessa elever, föräldrar och lärare.

Vad är fiolrytmik? Elever och föräldrars tankar och funderingar kring fiolrytmikundervisning

Title: What is violineurhythmics? Students' and parents' thoughts and reflections about violineurhythmics. The purpose of the investigation is to present students' and parents' thoughts and reflections about violineurhythmics. Data consists of qualitative interviews with students and parents who experienced the method during the last years. Violineurhythmics can be seen like a genre of the method of the rhythmic.

Measurement technique for high speed flywheel

Örebro svets & hydraulik AB tillverkar lastknektar till Suzuki Garphyttan. På lastknektarna transporteras sedan stora rullar av tråd i stål. Knektarna har visat sig kollapsa efter viss tids användning och behöver därför en förbättrad konstruktion. Höga laster, tuff hantering samt ovarsamma lyft kan vara orsaker till att knektarna kollapsar. Örebro svets är väl införstådda var skadorna uppstår i nuvarande konstruktion och vill därför förstärka denna del och konstruktionen i sin helhet.Kraven på den nya konstruktionen, förutom att vara mer hållbar, är att befintligt mått mellan benen ska följas och att knekten ska vara staplingsbar vid transport till galvanisering.Nuvarande knektar har modellerats i CAD-programmet Pro/ENGINEER för att sedan analyseras med Finita Elementmetoden i beräkningsprogrammet ANSYS för att visa var deformation och spänningar uppstår.

Förbättringsförslag, lastknektar

Örebro svets & hydraulik AB tillverkar lastknektar till Suzuki Garphyttan. På lastknektarna transporteras sedan stora rullar av tråd i stål. Knektarna har visat sig kollapsa efter viss tids användning och behöver därför en förbättrad konstruktion. Höga laster, tuff hantering samt ovarsamma lyft kan vara orsaker till att knektarna kollapsar. Örebro svets är väl införstådda var skadorna uppstår i nuvarande konstruktion och vill därför förstärka denna del och konstruktionen i sin helhet.Kraven på den nya konstruktionen, förutom att vara mer hållbar, är att befintligt mått mellan benen ska följas och att knekten ska vara staplingsbar vid transport till galvanisering.Nuvarande knektar har modellerats i CAD-programmet Pro/ENGINEER för att sedan analyseras med Finita Elementmetoden i beräkningsprogrammet ANSYS för att visa var deformation och spänningar uppstår.

Optimering av spjällhus för dragracing

Detta examensarbete utreder en ny typ av spjällhus som optimerats för dragracing. Spjällhuset styr luftflödet till förbränningsmotorn och regleras av gashandtaget. Konceptet är utvecklat av Emtes Ingenjörsbyrå och i examensarbetet ingår att konstruera ett spjällhus med det nya konceptet för motorcykelmodellen Suzuki Hayabusa. Det standardmonterade spjällhuset är anpassat för gatubruk och ett brett effektregister. För dragracing är den maximala effekten avgörande och det standard monterade spjällhuset är en flaskhals vid WOT (Wide Open Throttle).För konceptet saknas dock fullständiga lösningar för diverse funktioner.

Scoutförskola : En förskola med scoutprofil

Due to the interest of starting a preschool with a scout profile in my circle of acquaintances I chose to write my report about how the scout method would work in a preschool. I did this by comparing the origin of scouting and preschool. I based my report on the following questions:Are there any similarities or differences with curriculum, education act and the scout method that can make it easier/harder to work with the scout method in the preschool?There are many theorists that have had influence on the preschool. Give some examples of their theories that could affect the scout preschool?What is the difference between a teacher and a scout leader?What would a preschool look like if you included the scout method in the daily activity?With the help of my literature studies I compared the scout method against the laws and rules to make sure that the scout method doesn?t contradict them.

Utomhuspedagogik : Lärares tankar och erfarenheter av utomhuspedagogik

Abstract This research is about outdoor education as a pedagogical method, and its purpose is to find out six teachers thoughts about outdoor learning, and their experiences about this method.Many philosophers and advocates for the outdoor education claims that learning is best acquired when children uses all their senses and that school subjects that are thought in the classrooms also can be thought outdoors.  Studies have shown that children´s health and learning ability increase when they are thought outdoors.Interviews and observations have been done.My questions are: How do the teachers practice outdoor education in their classes and what is the result? Which subjects do they use in outdoor education? Do the teachers see any obstacles using the outdoor method and why do the not use it to a greater extent? Keywords: Outdoor education, outdoor mathematics, learning and effects, children, thoughts and expiriences. .

"Idag ska vi tälta på skolgården" : Ramfaktorers inverkan på friluftsundervisningen

The purpose of my study was to examine how teachers in physical education experience different frame factors impact on their outdoor education and their choice of didactic approach. My study is based on Lundgren´s frame factor theory and Peitersen´s didactic learning model. I have used a qualitative research method to answer my questions. I have been using semi-structured interviews to interview six PE teachers who all teach at high school level.Based on my results we see that the teachers experience teaching hours and class sizes as the frame factors that mainly affect the outdoor education. Teachers often choose to split up the outdoor activities into sequences in order to achieve better learning.

?Ge mig ett tält med bubbelpool och jacuzzi, då säger jag ja till friluftsliv? : en komparativ studie om friluftsundervisning

AimOur aim with this study was to examine how outdoor education is designed and experienced in three upper (senior) levels of compulsory school in Stockholm, and to compare it with the Norwegian equivalence.MethodOur method has been interviews with ten teachers, of whom six are Swedish teachers and four are Norwegian teachers. Two Swedish teachers are teaching in other subjects than Physical Education, four are teachers in Physical Education, two are teachers in Norway in Physical Education at and two are teachers in Norway at university level. Questionnaires were used to examine the Swedish pupils? attitudes towards outdoor education. 90 questionnaires were delivered, and 70 answered them.

1 Nästa sida ->